Asya'nın en büyük çip üreticileri arasında yer alan SK Hynix, Samsung'u geride bırakarak Kore Borsası'nda listelenen en değerli şirket oldu. Son birkaç ayda Amerikan devlerin en çok ihtiyaç duyduğu tedarikçilerden birine dönüşen şirket, bugün Kore Borsası'nın açılmasıyla beraber gerçekleşen işlemler sonrasında 1.35 trilyon dolar piyasa değerine ulaştı.
"AI Boom" olarak adlandırılan son iki yılın en önemli aktörlerinden SK Hynix, yakaladığı ivmeyi yüksek bant genişliğine sahip meşhur çiplerine borçlu. Söz konusu çipler, Nvidia ve Google dahil olmak üzere yapay zekanın gelişiminde kilit rol oynayan tüm ABD merkezli devler tarafından kullanılıyor. Bunlar da tabii ki Güney Koreli şirkete çoğunluğu sekiz haneli olan tedarik anlaşmaları olarak dönüyor.
SK Hynix'in hisseleri, sadece bu yılın başından beri inanılmaz bir ralliye imza atarak %340 değer artışına şahit oldu. Şirket yalnızca altı ayda, önce Micron'u, şimdi de Samsung'u Kore Borsası'nda tahtından etti. Micron'un 2002'de o zamanlar iflasın eşiğinde olan SK Hynix'i satın almaktan vazgeçtiğini belirtmekte de fayda var. Aslında bu ralli, ikili arasındaki hikayeye roman tadında bir son getirdi.
SK Hynix'in başarısı sadece Güney Kore'yle sınırlı kalmadı. Şirket, güncel piyasa değeriyle sadece Güney Kore'nin değil; tüm dünyanın en değerli çip üreticisi konumuna geldi.





Popüler İçerikler