Sega, Angry Birds’ün yaratıcısı Rovio Entartainment’ı 706 milyon euroya satın aldı

Video oyun sektörüne öncülük eden şirketlerden Sega, mobil oyun pazarında büyümek üzere önemli bir adım attı.

Japonya merkezli video oyun geliştiricisi ve konsol üreticisi Sega, Angry Birds oyunu ile dünya çapında ün kazanan Fin oyun stüdyosu Rovio Entertainment'ı 706 milyon euroya bünyesine kattı. Bu yılın ikinci çeyreğinde tamamlanacak anlaşması kapsamında Rovio'nun hisse başı değerinin 9.25 euro olarak belirlendiği belirtildi.

Temellerini 1940 yılında atan ve faaliyetlerine ilk olarak yasa dışı kumar makineleri üretmekle başlayan Sega Corporation, zaman içerisinde odağını arcade oyunlarına ve video oyunlarına çevirdi. Özellikle 1990'larda ve 2000'lerin başlarında çok popüler olan Sonic the Hedgehog serisinin yanı sıra Japon şirket; Streets of Rage, Phantasy Star, Virtua Fighter, ve Yakuza gibi birçok başarılı oyun serisine de imza attı.

Öte yandan Rovio Entertainment ise oyun dünyasının genç temsilcilerinden. 2003 yılında kurulan Finlandiya merkezli şirket, mobil oyun sektörünün bugünlere gelmesinde büyük rol oynamış isimler arasında yer alıyor. 2009 yılında Angry Birds'ü çıkaran şirket, tek bir oyunla 300 milyona yakın oyuncu kazanmış ve mobil oyun sektörünün potansiyelini ilk ortaya çıkaran şirketlerden biri olmuştu. 5 sene süren krallığı boyunca 2014 yılına kadar da sektöre liderlik etmişti. Ardından Angry Birds'ün popülerliğini yitirmesini takiben küçülmeye gitmiş ve şanlı günlerinden uzaklaşmıştı. Rovio Entertainment, güncel değerlemesinin aksine 2017 yılında 1.1 milyar dolar değerlemeye sahipti.

Sega anlaşması, Rovio'nun bu yıl içinde exit'e yaklaştığı ilk sefer değil. Şirket, geçtiğimiz aylarda İsrailli geliştirici Playtika ile masaya oturmuş ve kendisine 800 milyon dolar değer biçmişti. İkili fiyat konusunda anlaşamayınca mart ayında satın alım görüşmelerine son vermişti. Aradan geçen bir buçuk ayın ardından Sega, Rovio'nun yeni sahibi oldu.

Satın alımın resmiyete dökülmesiyle birlikte basın duyurusunda bulunan Sega Sammy Holdings (Sega'nın çatı şirketi) CEO'su Haruki Satomi, "Hızla büyüyen küresel oyun pazarı arasında, mobil oyun pazarı her zaman yüksek bir potansiyele sahipti ve bu dikeydeki büyümesini hızlandırmak SEGA'nın uzun vadeli hedefi olmuştu. Her iki şirketin markalarının, karakterlerinin, hayran kitlesinin yanı sıra kurum kültürü ve işlevselliğinin bir araya gelmesiyle ileride yaratılacak önemli sinerjiler olacağına eminim." dedi.

İlginizi çekebilir