Rollic CEO’su Burak Vardal, partner stüdyolarının yol haritasını paylaştı

Rollic CEO’su Burak Vardal, kâr ve gelir izleyen insanlardan ziyade ürün geliştirmeyi seven insanlarla çalıştıklarını belirtti.

Burak Vardal

Türkiye'nin en büyük oyun yayımcılarından biri olan Rollic, sektör hakkındaki iç görülerini paylaşmak için 24 Şubat günü Volkswagen Arena'da gerçekleşen kapalı etkinliğinde partner oyun stüdyolarını ağırladı.

Rollic'in kurucu ortağı ve CEO'su Burak Vardal'ın açılış konuşmasıyla başlayan etkinlikte, Türk oyun ekosisteminin geçmişi ve geleceği; eğitim hayatına başlayan bir çocuğun ilk adımlarından mezuniyet sürecine kadarki yolculuğunu metaforik olarak detaylandırıldı.

2010-2018 döneminin Türkiye mobil oyun ekosisteminin bir ilkokul öğrencisinin yaşamına benzeten Vardal, bu dönemde pazarlama kampanyalarını kullanmadan organik indirmeyle çok fazla gelir elde eden ve algoritmaları çok iyi kullanan oyun stüdyolarının olduğunu söyledi.

Dünyada popüler olan oyunları Türkiye'ye uyarlayan birçok yeni şirketin ortaya çıktığını belirten Vardal, hyper-casual oyunların yerli pazarda yurt dışındaki yayıncılarla yapılan iş birliklerinin meyvesi olarak ortaya çıktığını dile getirdi. Ancak bu beraberliklerin birçok sorunu da yanında getirdiğinden bahseden Vardal, ortaokul çağına geçen Türk oyun ekosisteminin kendi alternatiflerini çıkarmaya yoğunlaştığını belirtti.

2019 yılında ise aynı bir liseli gibi kendini keşfetmeye çıkan ve yepyeni bir döneme adım atan Türk oyun ekosistemi, iyi mobil oyunlarını geliştirdiğini fark etti ve bu konuda özgüven kazandı. Vardal, "Bu dönemde bazılarımız derslerden çok iyi not alırken, bazılarımız kötü not aldık. Kendi yolumuzu bulmaya, neye ilgimiz olduğunu ve hangi alanda iyi olduğumuzu anlamaya çalıştık" dedi.

2023 yılında artık lise döneminden mezun olan yerli oyun ekosistemi, lisede seçtiği uzmanlıklara göre yolunu daha iyi belirlemeye başlamak ve daha ivmeli yol kat etmek üzere 2024 yılında üniversiteye başladı. Üniversite dönemini "lisede alınan bilgilerin zanaate dönüştürülme yeri" olarak nitelendiren Vardal, "2027'e kadar bulunduğumuz yeri daha iyi hale getirmemiz, en iyi bildiğimiz ve en keyif aldığımız şeyi yaparak mezun olmalıyız" dedi.

Bazılarının üniversiteye gidemeyeceğini ya da mezun olamayacağını söyleyen Vardal, "Üniversiteye salonda oturan bütün partner stüdyolarımızla birlikte başlıyoruz. Bazı stüdyolar en iyi mobil oyunları yapmak için devam edecek, bazıları farklı alanlara yönelecek. Kendimiz için en iyi adımları atarak her başarılı ekosistem gibi oyun sektöründe de üst üste koyduğumuz bir yapı oluşturacağız" dedi.

Burak Vardal'a göre başarılı bir mezunun tanımı

  • Ürün kültürüne sahip
  • Sürece inanan ve motivasyonu olan
  • İnsanı değerleri olan
  • İş etiğine sahip

Burak Vardal, partner stüdyoların izleyeceği 4 yıllık yol haritasını paylaştı

2024: Partner oyun stüdyoları, odaklanacakları oyun genre'sını seçerek stratejilerini yazacak ve uzmanlık kazanarak kendi oyunlarını tasarlamaya bu yıl içerisinde başlayacak.

2025: Stüdyolar, bazı pilot denemeleri yapmaya başlayacak ve diğer şirketlerle organik iş birliklerine imza atılacak. Rollic'in fonlayıcı olarak konumlanabileceği bu dönemde, şu anki yayıncılık sistemlerinden farklı olarak kuralları olmayan ilişkiler kurulacak.

2026: Elinde haritası olan ve destinasyonuna karar veren partner oyun stüdyoları, kendi üretim güçlerini inşa ederek bilgi edindikleri alanlardaki spesifik uzmanlıklarını bir zanaate dönüştürmek için kullanacak.

2027: Rollic'in destekleriyle kullanıcıların eğlendiği dikeylerde yeni ürünler geliştirilecek.

Bu vizyon çerçevesinde partner oyun stüdyolarının nasıl başarılı olacaklarına kendilerinin karar vereceklerini dile getiren Rollic'in CEO'su Burak Vardal, "isterseniz en çok gelire sahip oyunlar geliştirebilirsiniz, milyon satış elde eden konsol oyunları üretebilirsiniz, kendinizin oynamayı sevdiğiniz oyunlar tasarlayabilirsiniz" dedi.

Etkinlik sonunda kapanış konuşmasını yapmak için yeniden sahneye çıkan Vardal, "Homecoming'te geçmişi ve geleceği değerlendirdik. Oyun stüdyolarının da bilgilendirerek dört yıllık hedeflerimizin neler olduğunu anlattık. Bizim de çalıştığımız insanlar kâr ve gelir izleyen insanlar değil, ürün geliştirmeyi seven insanlar. Ürün kültürü ve oyunların etrafında gelişen bir ekosistem oluşturmak ve Zynga’nın gücüyle bunu diğer oyun stüdyolarına yaymak istiyoruz" dedi.

İlginizi çekebilir