StartGate'in oyun yapımcılarından Ataberk Palacıoğlu'nun kurucusu olduğu yerli oyun geliştirme maratonu Mağara Jam, StartGate ev sahipliğinde 7. kez tamamlandı. 16-19 Kasım tarihleri arasında gerçekleşen etkinlikte Türkiye'nin farklı illerinden gelen oyun geliştiriciler ağırlandı. 150 fiziksel katılımcı ve 5 bin 530 çevrimiçi katılımcının yer aldığı etkinlik kapsamında oyun geliştiricilere "Gizemli Makine" temasıyla oyunlar geliştirmeleri için 72 saat süre verildi.
Game Jam boyunca geliştirilen 405 oyun arasından, halk oylaması ve jüri değerlendirmesi sonucu ilk 15’e girmeye hak kazanan ekiplerin tek tek yaptıkları sunum sonrası değerlendirme aşamasına geçildi ve Mağara Jam jürisi ilk üç oyunu belirledi. Oyunlar; görsellik, orijinallik, oyun tasarımı, ses ve müzik, hikaye ve konsept ve tema ile uyumluluk kriterlerine göre değerlendirildi. "Gizemli Makine" teması ile geliştirilerek finale kalan 15 oyun içinden Ali Emre Küçükkurt’un "Makinerik" oyunu birinci olurken; Fadeos takımının "İşte Bu Parça!" oyunu ikinci, Mötiv takımının "Jutholmen" oyunu ise üçüncü oldu.
Kazanan takımlara oyun geliştirme süreçlerini iyileştirecek nitelikte pek çok destek ve hediyeler verildi. Birinci olmaya hak kazanan oyun ekibi, StartGate'de bir sene ofis ve StartGate eğitimlerine katılma imkanına sahip olurken; ikinci ve üçüncü ekiplere StartGate'de altı aylık açık ofis imkanının bulunduğu destekler verildi. Kazananların yanı sıra ilk 15’e girmeye hak kazanan diğer takımlara da oyun geliştirme ekipmanlarından oluşan hediyeler dağıtıldı.
Kazanan oyunların 6 kriterde detaylıca incelenerek belirlendiğini ifade eden Mağara Jam Kurucusu Ataberk Palacıoğlu, "Bu yoğun katılımlı ve güzel etkinliği StartGate’de yapmış olmaktan dolayı mutluyuz," dedi. Oyun endüstrisinin Türkiye ekonomisi için önemine değinen StartGate CEO’su Mustafa Cihat Durmuş ise, "Yarattığımız bu oyun geliştirme etkinliğinde Türkiye’nin dört bir yanından gençleri ağırladık. Mağara Jam’23; bir bilgi havuzu, yetenekler arası network, yeni fikirler ve fırsatlar oluşturmanın yanında Türkiye’nin oyun endüstrisindeki yüksek potansiyelinin de bir göstergesi oldu," açıklamasında bulundu.
Popüler İçerikler