İstanbul Taksiciler Esnaf Odası ve Martı, bugün bir kez daha mahkemede karşı karşıya geldi. Martı'nın Martı TAG hizmetiyle taksicilere karşı haksız rekabet oluşturduğu iddiasıyla başlayan davanın son duruşması, sabah saatlerinde İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi'nde görüldü.
Duruşmaya iki tarafın da avukatları katılırken, Martı kurucusu ve CEO'su Oğuz Alper Öktem bizzat alandaydı. Öktem, hem duruşma öncesinde hem de sonrasında alanda Martı TAG sürücüleriyle bir araya geldi. Mahkeme önünden video da paylaşan CEO, ayrıca duruşma sonrasında alana gelen tüm sürücülere mikrofonla seslendi. Peki davadaki karar ne oldu?
Mahkeme, davada Martı TAG'ın haksız rekabet oluşturduğuna hükmetti ve haksız rekabetin durdurulmasına karar verdi. İstanbul Taksiciler Esnaf Odası'nın uygulamaya yasak getirme talebi ise reddedildi. Martı uygulamasındaki Martı TAG ve TAG Sürücü hizmeti şu an için erişime açık kalmaya devam edecek fakat kararın bir uzantısı olarak hizmetlerin durdurulma ihtimali mevcut çünkü "haksız rekabetin durdurulması" için ne gibi adımlar atılacağı henüz bilinmiyor. Somut bilgilerden biri, Martı TAG'a ilişkin reklam çalışmalarının bir süre duracağı yönünde.
Martı CEO'su Oğuz Alper Öktem, mahkemenin kararını üst mahkemeye taşıyacaklarını ve İstinaf Mahkemesi'nin yeniden değerlendirmesine sunacaklarını belirtti. Öktem, "Genel olarak davanın kısmen kabul kısmen reddine karar verildi. 2024 yıllarında verilen benzer karar, İstinaf Mahkemesi tarafından hatalı bulunarak kaldırılmıştı. Bu kararı da yeniden İstinaf Mahkemesi’nin değerlendirmesine sunacağız. Hukukun üstünlüğüne ve yargı süreçlerinin sağlıklı şekilde işleyeceğine olan inancımız tam." açıklamasında bulundu.
Davada ayrıca Martı Scooter ve Martı Motosiklet hizmetleri de incelendi ancak iki hizmetin taksiciler için herhangi bir haksız rekabet oluşturduğuna dair delil bulunamadı.





Popüler İçerikler